
Classificeren van voorraadproducten op basis van omloopsnelheid, meestal naar drie categorieën (A, B en C).
Gevonden op
http://www.cuy.be/ls/nl/teksten/logistiek/Woordenlijstlogistiek.htm

Classificeren van voorraadproducten op basis van omloopsnelheid, meestal naar drie categorieën (A, B en C).
Gevonden op
http://www.cuy.be/ls/nl/teksten/logistiek/Woordenlijstlogistiek.htm

ABC-analyse is een methode om een artikelenassortiment onder te verdelen in: (A) de 15-20% artikelen die heel vaak verkocht worden, (B) de 20-30% die gewoon verkocht worden en de resterende (C) 50-65% die niet vaak verkocht worden. De ABC-analyse kan ertoe leiden dat in een magazijn de snellopers dicht bij de paktafels worden opgeslagen, zodat er m...
Gevonden op
http://www.ensie.nl/definitie/ABC-analyse

ABC-analyse is een methode om een artikelenassortiment onder te verdelen in: (A) de 15-20% artikelen die heel vaak verkocht worden, (B) de 20-30% die gewoon verkocht worden en de resterende (C) 50-65% die niet vaak verkocht worden. De ABC-analyse kan ertoe leiden dat in een magazijn de snellopers dicht bij de paktafels worden opgeslagen, zodat er m...
Gevonden op
http://www.ensie.nl/definitie/ABC-analyse

Classificeren van voorraadproducten op basis van omloopsnelheid, meestal naar drie categorieën (A, B en C).
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10441

Classificeren van voorraadproducten op basis van omloopsnelheid, meestal naar drie categorieën (A, B en C).
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10441

De ABC-analyse is in de logistiek een methode om het productassortiment van een onderneming onder te verdelen in drie gradaties, aflopend met producten die de meeste omzet opleveren naar producten die de minste omzet opleveren. Voor een bedrijf is deze informatie nuttig wanneer het producten uit het assortiment wil halen of juist toe wil voegen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557

De ABC-analyse is in de logistiek een methode om het productassortiment van een onderneming onder te verdelen in drie gradaties, aflopend met producten die de meeste omzet opleveren naar producten die de minste omzet opleveren. Voor een bedrijf is deze informatie nuttig wanneer het producten uit het assortiment wil halen of juist toe wil voegen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.